Wat nu?

Mijmeringen

Hetzelfde gevoel als toen ik startte met mijn hoofdblog over Captivate is hier weer: wat is bloggen toch een eenzame bezigheid :(.

Elke dag check ik of er geen commentaar is toegevoegd, maar voorlopig noppes... Betekent dit dat je teleurgesteld bent over de te korte workshop, of dat je geen vragen hebt, of dat je timide bent, of... er zijn zoveel redenen mogelijk natuurlijk.

Hier dan een persoonlijke anecdote. Na één maand bloggen in september 2010, wat ik beschouwde als een proefperiode, stelde ik op die blog de vraag 'To blog or not to blog?'.  Ik twijfelde ernstig of ik zou verder bloggen:

  • enerzijds had ik in die startmaand al 2000 hits wat volgens mijn vrienden met blogervaring een meer dan behoorlijk cijfer was; 500 wordt als prima ervaren bij een prille blog
  • anderzijds had ik nog geen enkel commentaar, positief noch negatief gezien

Mijn conclusie was dat ik waarschijnlijk zou stoppen, tenzij... ik alsnog kennis kon maken met een aantal lezers.

De reacties waren overdonderend: binnen de 24 uur kreeg ik niet enkel commentaar op de blog zelf, maar mails, tweets, directe berichten via Twitter, Linkedin, gebruikersforums.  Sommige van die berichten hebben me toen zelfs heel sterk geraakt. Gevolg: mijn blog bestaat nog steeds, en wordt steeds populairder.

Opnieuw gooi ik de bal in jouw kamp. Wat wens je?

Toemaatje

Tijdens de workshop heb je in het UIvoorbeeld gezien hoe ik systeemvariabelen gebruik voor het tonen van informatie: projectnaam, auteursnaam. Hier is de link naar een artikel dat ik ooit schreef als introductie tot het gebruik van variabelen:

Use Power of variables