Software training - presentatie

Intro

Welkom op deze blog, waarin ik je voor de workshop op de ICT-dag een voorsmaakje wil bieden.. In deze eerste post zal je een link naar de interactieve presentatie vinden, die ik zal gebruiken. Omdat die presentatie qua omvang de maximum limiet  van 10MB overschrijdt, kan ik die niet opladen op de site van de ICT-dag. 

Toelichting presentatie

Deze presentatie werd, hoe kan het ook anders, gecreëerd met Adobe Captivate. Het is immers een heel veelzijdige tool, niet enkel geschikt voor het maken van software tutorials, het onderwerp vand e workshop. De presentatie is hier opgeladen onder de vorm van een SWF-bestand. Andere output-mogelijkheden zijn pdf of HTML5. De laatste output, omdat HTML5 momenteel nog niet alle functionaliteiten heeft van een Flash-bestand, ondersteunt niet alle facetten die ik in deze presentatie heb gebruikt.

Normaal beluister je de audio, de voice over, en die zal je de meeste instructies geven. Helemaal links bovenaan de presentatie zie je een kleine knop met een dubbele pijl. Als je daarop klikt krijg je de inthoudstafel te zien, de slides (dias) in de presentatie. Je kan ook navigeren door te klikken op de gewenste dia. Sluiten van de inhoudstafel doe je door op diezelfde (omgekeerde) dubbele pijl te klikken.

Klik maar op al wat je wil, vooral op de dondergroene knoppen van de widgets op dias 2, 4-5, 7-8. Dia 10 (Question slides) heeft een aantal rollovers, als je de muis beweegt over de verschillende items in de lijst zal je een screenshot zien uit Captivate. 

Presentatie

Je kan de presentatie ook downloaden onder de vorm van een interactieve PDF die ik gepost heb op acrobat.com

Presentatie op PDF

Om deze af te spelen klik je op de pijl in het midden van het blanke venster. 

Er is ook geen mogelijkheid om commentaar te posten op deze blog; bij dringende vragen kan je me mailen, je hebt mijn adres gekregen.

Mijn blogs

Naast deze beperkte Nederlandstalige blog publiceer ik een Engelstalige blog, die je kan vinden op http:\\blog.lilybiri.com. Het is een blog die vooral gericht is op meer geavanceerde aspecten zoals scripting (advanced actions) en internationaal beschouwd wordt als dé referentie in dat domein. Daarom fungeer ik ook in de Top 100 lijst voor Must-Follows in Education Technology.

Oudere posten in deze private blog werden gecreëerd voor een vorige workshop, een algemene introductie to Adobe Captivate.

Graag hoor ik jouw commentaar. Voor de workshop zal ik zeker nog een scenario posten en voorbeelden van wat we samen zullen creëren.