Links - bestanden

Bestanden voor workshop

In mijn introductie beloofde ik om de link naar de nodige foto's en audioclips voor het werkproject te posten. Er zijn twee folders (gezipt) gepost op acrobat.com in een werkruimte voor deze ICT-dag. Je kan ze daar downloaden:

Foto's: GraphicAssets  (meebrengen aub)

Audio: AudioClips (meebrengen aub)

Omdat ik geen idee heb over de beschikbare bandbreedte (voor het downloaden) tijdens de workshop, zou het ons tijd besparen indien je die folders kon meebrengen op een USB-drager morgen? Ik zal ze ook met dezelfde boodschap doorsturen naar wie nog niet op deze blog heeft ingeschreven. Het storyboard, de voorbereiding voor het project vind je eveneens op acrobat.com:

Storyboard (meebrengen aub)

Eerste kennismaking met de gebruikersomgeving plan ik met deze korte software training:

InDesign Kleurstalen 

 

Wat zijn widgets?

Het werkproject, dat je kon zien in het Introductie-artikel, is een vereenvoudigde versie van een voorbeeld dat ik heb uitgewerkt voor een artikel over het gebruik van audio en widgets. Indien het je interesseert kan je een kijkje nemen: 

Playtime with Audio and Widgets

Hierin kan je kennis maken met 'widgets'. Dat zijn kleine Flash-programmaatjes die direct contact hebben met het Captivate-project. Captivate levert zelf een aantal widgets mee. De widgets die ik gebruikt heb in dit voorbeeld werden gecreëerd door een paar van mijn vrienden (Yves Riel van Canada en Tristan Ward van Australië). Er zijn heel wat Widget wizards verspreid over de hele wereld. Je kan widgets vinden (sommige gratis, andere betalend) op de Adobe Exchange of in de Widget Treasury (een webstek die door Tristan en zijn vader Rod werd opgezet).

Adobe Exchange Captivate

Widget Treasury

 

Vragen?

Het is mogelijk om commentaar te posten op deze blog, indien je nog vragen of suggesties hebt, vuur maar af.